söndag 16 december 2012

5 veckor redan


Sophias mått
60cm från början bröstkorg 58cm
55cmfrån början Mage 51 cm

vikten 13,8kg från början Vikt 13,2kg

Man ser inget på kroppen änu tycker jag, men trötter är Sophia och hon har en gravids blick, lite beslöjad och ibland tänker jag att hon sitter och tittar på mig och säger, titta matte som det blev... nu igen...:-))
alltid smutsig på lilla magen och jag vill inte tvätta henne nu när det är så kallt ute, men snart så, ska den lilla magen tvättas, rakat har jag redan gjort då vi var på ultrljud!!

Hon är trött och vill vara ifred från de andra, äter lite granna nu färskfoder... snart vänder det och hon blir säkert glad i att äta snart, det brukar vända i vecka sex!! Annars lunkar allt på som vanligt, med promenader fast hon väler att gå bakom för det mesta istället för att springa omkring, sover brevid mig på sin huvudkudde och pussar på Winston när vi träffar honom..


2 kommentarer:

  1. Låter som en favorit i repris även om hon nog ändå mår lite bättre denna gången. Jättekul att läsa hennes förra valpblogg där man kan se att hon höll sin fina figur väldigt länge...Lilla Sophia vad döljer du för hemlisar denna gången. Tänk att det redan gått 5 veckor, helt galet!

    Annelie o Co

    SvaraRadera
  2. Ja hon mår något bättre, då hon faktiskt äter:-))

    SvaraRadera