söndag 30 december 2012

7 veckor redan, nu känns det NÄRA....

Nu ser man kulan på Sophias mage och hon går oftast bakom mig när vi tar våran skogsrunda....

Jag har börjat med mat tre gånger om dagen nu och ca 2 dl starter royal, per gång.. Hon äter si så där, men alltid färskfodret om hon får det som topping...

Hon är lite grinig, vill vara en del i fred, ligger i och på golvet, flyttar sig några gånger per natt...
Har glömt berätta om att man nu kan känna små små sparkar därinneifrån, de har börjat göra sig till känna:-))
Måtten och vikten är nu som så här..

Bröstkorg 67cm från början 58cm
mage 65cm från början 51 cm
vikt 15,3kg från början 13,2kg

Så snabbt det går nu hinner knappt med, jag är så jätte nyfiken och har för första gången kanske en liten medhjälpare vid parningen, vi får se hur det blir, men känns bra att ha möjlighet om jag vill och kanske behöver....

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med, det är så spännande.
    Ska bli så roligt att se vad som döljer sig därinne. Gillar fotot på Tage, de har så fina huvud båda två. Med Sophia som mamma och Tage som pappa och allt vad hans stamtavla för med sig så måste det här bara bli superbra.
    Att Sophia ger supervalpar det vet vi ju redan.

    Annelie o Co

    SvaraRadera
  2. Jaa du Annelie, jag håller med
    Tages huvud är så fint och Sophias likaså... Sen är ju Tages stamtavla toppen....
    Men tänk så spännande , nästan på pricken samma mått och allt, det är lite skoj, hon verkar inte bli större denna gången, men på något vis ser hon klumpigare ut redan....

    SvaraRadera