tisdag 11 december 2012

Ultraljud i går...

OCh det fanns Bebbar i Sophias mage, var ganska säker innan, men nu vet jag..

6-7 stycken sa han men var inte säker...

SÅ SPÄNNANDE DET ÄR NU..
Jag har aldrig varit med om att göra ultraljud på en hund innan och det var lite av en besvikelse, man ser inte alls så mycket när det gått ca 30-28 dagar, man ser inte alla på en gång utan max fyra men det var inte tydligt..
De bilder jag sett innan måste vara tagna antingen senare eller med röntgen, för då ser man allihopa på en gång..

Fast jag såg när jag kom hem att när man förstorar bilden ser man en liten svans och sen ser de ut som grodyngel, precis som människobebbar. Lite häftigt ändå, de är ju ca 2 cm långa(stora), nu så snabbt går det.

På bilden syns två fosterblåsor med valpar i , ÄNDÅ SPÄNNANDE ATT SE DEM INNE I MAGEN...

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul! Har väntat och väntat på ett inlägg att komma upp angående ultraljudet, vad spännande! Och 6-7 stycken, många bebbar i en sådan liten mage. Ska bli spännande att se hur många Zally kommer få!

    Mvh Ida

    SvaraRadera